Het knooppunt is het creatieve centrum van Amsterdam. Een plek waar creatievelingen elkaar kunnen ontmoeten, werken, netwerken, ontspannen en informatie kunnen krijgen.

Het Knooppunt Amsterdam is een initiatief van de gemeente Amsterdam om beginnende freelancers en zzp-ers op weg te helpen en de nodige hulp en informatie te geven.

Nieuw creatief marketing idee: Free spins in ruil voor contactinformatie.

Heb jij een eigen bedrijf? Elk bedrijf moet online aanwezig zijn. Afhankelijk van het product of de service die je aanbiedt, dien je aan marketing te doen. Je moet namelijk je product of dienst verkopen en je potentiële klanten moeten weten dat jij bestaat. Vroeger had je een groot bord boven je bedrijfspand en ging je flyeren op straat of zette je een advertentie in de krant. Tegenwoordig is je website je visitekaartje en adverteer je online. Maar er een nieuwe marketing mogelijkheid die veel effectiever is: Marketing automation. Daarvoor heb je echter wel de contactgegevens nodig van geïnteresseerde mogelijke klanten. Hoe krijg je die? Door hen iets te bieden wat ze graag willen hebben. Luc biedt zijn potentiële klanten iets uitzonderlijk: Free Spins. Is dit een effectieve manier van marketing?

Het weggeven van Free Spins

Het klinkt heel tegenstrijdig. Je geeft iets weg in de hoop dat de ontvangers je klanten worden. Toch is dit een zeer effectieve manier. Het is echter niet zo simpel als dat het klinkt.

In een sector met veel concurrentie wint niet meer degene met het beste product of de laagste prijs, maar de winnaar is het bedrijf dat zijn (potentiële) klanten het beste weet te overtuigen. Door ze iets te geven, heb je ze aan het lijntje. Je hebt al hun aandacht. Nu kun je beginnen met heel gericht je product of dient te verkopen. Maar je bent niet de enige die dit doet. De consument en klanten hebben geen zin in onpersoonlijke verkooppraatje. De technologie en digitale ontwikkeling hebben het echter mogelijk gemaakt om iedere potentiële klant heel persoonlijk te benaderen en de juiste informatie te geven op het juiste moment.

Hoe? Dit werkt helemaal digitaal. De digitale programma’s meten precies het gedrag van deze klant. Wanneer opent hij de e-mail, welke onderwerpen vindt hij interessant, hoe reageert hij, enzovoort. Je meet alles in hetzelfde programma. Daarnaast heb je het gehele proces van tevoren opgezet en uitgestippeld. Afhankelijk van het gedrag van de klant ontvangt hij bepaalde informatie en bepaalde e-mails waarin hij wordt overtuigd. Neemt hij stap 1, 4, 6, en 7, dan krijgt hij automatisch op een bepaald moment een bepaalde e-mail die je vooraf hebt opgesteld

Dat is slimme marketing.

Maar daar heb je wel het e-mailadres voor nodig. Luc heeft hier een trigger voor bedacht. Hij geeft Free Spins weg aan iedereen die zijn e-mailadres wilt achterlaten. Hij verkoopt namelijk bier, wijn en andere alcoholische dranken. Hij weet dat veel van zijn klanten graag bij online casino’s spelen. Graag wilde hij zijn marketing hierop aanpassen.Afbeeldingsresultaat voor free spins

Free spins voor potentiële klanten

Via onlinecasinoinformatie.com kwam hij erachter dat zijn klanten waarschijnlijk zeer gevoelig zijn voor Onlinecasino informatie  Free Spins. Veel online casino’s geven namelijk ook Free Spins aan nieuwe spelers. Luc zag dit als een mogelijkheid om hetzelfde te doen. Hij heeft dit eerst voor een bepaalde periode getest. Via Facebook adverteerde hij bij bepaalde doelgroepen dat men Free Spins kon krijgen.

De testperiode was zeer succesvol. Iedereen die zijn e-mailadres achterlaat, ontvangt Free Spins. Vervolgens krijgen deze mensen gepersonaliseerde e-mails van Luc.

Goed idee, Luc! Bedankt voor het delen.

Lees meer